ENDURO Šumperk.
O víkendu 12.-13. 7. 2008 pokračoval dalším dílem český šampionát ENDURO, tentokrát v podhůří Hrubého Jeseníku v okolí Šumperka.
Náš klub tentokrát zastupoval pouze Jirka Bednář jako jediný jezdec ENDURA a Jan Bednář v roli doprovodu. Po naložení našeho Transita jsme vyrazili na 215 km dlouhý přesun do Alojzova, místa padocku soutěže již v 9. hodin ráno. Na místo jsme dorazili ve 12,30 hodin, kde zpevněné depo bylo již obsazeno karavany profesionálních týmů a reprezentace. Spodní, travnaté, však bylo ještě poloprázdné. Takže jsme zabrali dostatečný prostor i pro tým motoklub Chrastava, jednak pro to, že se o mě v časových kontrolách starají, a jednak pro to, že je sponzoruje jeden z malých rodinných pivovarů, tudíž soudek hořkého moku je součástí všech závodů a soutěží. Po zakotvení našeho karavanu jsme se přifařili do auta bratrů Boučkových z Enduroklubu Mšeno a jelo se na vložky, které se skládali z Cross testu který jsem jezdil na ,,pěnděšontce“ okolo 5 minut . Cross test byl natažen na rovině s hlinito-písčitým podkladem plných oblázků, namotaný na můj vkus až moc, takže jedna dvě a skládat do hlubokých drážek. Celkem se mi ho dařilo jezdit rychle, jako jediný v ,,komáří“ třídě jsem se dostal s časem pod pět minut. Enduro test byl natažen na travnaté stráni plné malých meziček, který jsem jezdil okolo 7 minut. Avizovaný Extrem tes byl nakonec pořadatelem zrušen. Večer administrativní a technická přejímka a mohli jsme začít u Chrastaváků ladit formu na sobotní závod. Sobota krásný letní den, ticho před bouří (doslova a do písmene). Po startu hned krásný kamenitý výjezd plný diváků a krásných divaček( to piloti na rychlých a silných strojích nemají čas sledovat ) , tři časové kontroly a krásná 80 km dlouhá technická trať po lesích, plná výjezdů a sjezdů, takže nádherné svezení. V časovkách najeto okolo 8 minut, daří se mi nejrychlejší testy ve třídě, takže dobrá nálada. Ta ovšem končí po mé, jak napsali média školácké chybě, kdy si dávám v časovce předčasnou minutu, tudíž 60 trestných vteřin. Ke všemu začíná můj FANATIC MOTOR pomaličku ale jistě ztrácet výkon.
Před Enduro testem ještě měním svíčku ale jak moc chci nahnat těch 60 vteřin, dělám chyby, jednou padám na mezičce a jednou mi zhasíná motor, takže čas srovnatelný se soupeři. Na Crosu jedu absolutní čas a stahuji vteřinky a od Honzy se dozvídám , že i soupeři mají technické problémy a to mi rapidně lepší náladu a počítám, že by mohla i po mých chybách být ,,bedna“ . Poslední z čeho mám strach, jsou dva těžké výjezdy, jeden dlouhý s kořeny a kamením v bukovém lese a druhý kratší ale prudší na mokré břidlici, takže mejdlo. Ve výjezdech stojí asi 15 jezdců a čekají, až je maršálové vytáhnou. Mě se daří je celkem v pohodě vyjet ( tlačil jsem asi jenom 20 metrů) a hurá do cíle. Dojíždím a to už začíná průtrž mračen, najednou všude stojí voda a nezávidím těm, které ta bouřka chytla v lese. Před odevzdáním motorky do uzavřeného parkoviště ještě dolévám vodu, která se mi začala ztrácet a opět měním svíčku a začínám mít obavy, jestli FANATIC vydrží neděli. Večer taktizuji a jako nejvhodnější varianta se mi jeví ožrat soupeře, aby jim v neděli bylo špatně a taky museli dolévat vodu jako já. Celou noc buší déšť na karavan, každou hodinu mě budí vlak, který jezdí 10 metrů daleko a těším se na nedělní bláto.V neděli všude po kotníky vody, ale začíná vykukovat sluníčko. Motorka kupodivu nastartuje a vyrážím vstříc testům. Před Enduro testem dolévám vodu a vidím, jaký mají soupeři ohromné problémy vůbec test na rozblácené klouzající trati objet (někteří ho jeli i 35 minut). Přestal jsem myslet na to, že mi nejede motorka a že je nějaké bláto, na testu předjíždím mého největšího soupeře, který startoval 20 vteřin přede mnou a v cíly testu u časomíry mi říká můj synek:,, Ty vole, vždyť jsi všem dal víc jak minutu“ Mám radost z výsledku, ale už ne s toho, že mi valí voda z chladiče čím dál víc. Zbývá poslední Cross test, ten už tahám celý přes spojku a druhý čas , takže dojet posledních 35 km a první místo. Dva těžké výjezdy v poslední časovce pro nesjízdnost pořadatel vynechal, takže dojíždím s velikým štěstím do cíle a upevňuji si celkové vedení v seriálu. Doma poté zjišťuji že mi chybí polovina těsnění pod hlavou, proto ten úbytek výkonu. Takže celkové hodnocení: krásná soutěž , boj, ale s krásným koncem.